Somemarkkinointi

Sosiaalisen median markkinointi tavoittaa asiakkaat tehokkaasti.

Sosiaalisen median markkinointi on erittäin vahvasti mukana arjessamme. Monet meistä kuluttavat sosiaalisessa mediassa useita tunteja päivässä ja niinpä onkin selvää, että markkinointi toimii somessa erittäin hyvin. On myös hyvä muistaa, että useat yrityspäättäjät käyttävät sosiaalista mediaa yksilöllisinä kuluttajina, joten somemarkkinointi tavoittaa laajasti niin b2c- kuin b2b-kohderyhmän.

Tänä päivänä sosiaalinen media päihittää tavoitettavuudessaan usein perinteisemmät mediat, joten niinpä yritysten on syytä ottaa somen voima täysillä käyttöön.

Mitä somemarkkinointi on?

Sosiaalisen median markkinointi on laaja kokonaisuus. Se on yhdistelmä teksti- ja kuvatuotantoa. Videotuotanto on myös vahvasti mukana nimenomaan somemarkkinoinnin maailmassa. Sosiaalisessa mediassa korostetaan laadukasta sisältöä, jolla onnistutaan herättämään ihmisten huomio. Niinpä sosiaalisen median markkinointi nojaa hyvin paljon osaavaan sisällöntuotantoon eli copywritingiin, valokuvaukseen tai videotuotantoon. Luonnollisesti monet eri somealustat tuovat oman mausteensa tähän kokonaisuuteen. Niinpä alkuvaiheen suunnittelu ja kohderyhmien määrittely vaikuttavat siihen, kannattaako ottaa käyttöön Linkedin, Facebook, Instagram vai TikTok.

Sosiaalisen median markkinointi rinnastetaan usein maksettuun mainontaan, mutta lopulta kaiken perustana on laadukas orgaaninen tekeminen. Maksettu mainonta antaa toki erinomaista lisävoimaa orgaaniselle sisällöntuotannolle.

Sosiaalinen media on täydellinen alusta nykyisen asiakaskunnan vahvistamiseksi, mutta myös uusien asiakkaiden tavoittamiseksi. Maksetun somemainonnan kohdennustyökalut mahdollistavat sen, että mainokset löytävät tiensä oikeiden kohderyhmien luokse oikealla hetkellä. Sosiaalisen median voimaa ei kannata aliarvioida. Yhä useamman yrityksen markkinoinnin ja myynnin perusta nojaa nykyään sosiaalisessa mediassa suoritettaviin aktiviteetteihin. Oikean osaajan avulla sinunkin yrityksesi tarina saadaan viestittyä tehokkaasti.

Tutustu aiheeseen tarkemmin! Freecreativen freelancer Heidi Kosamo kertoo somemarkkinoinnista.

Kuvituskuva, jossa ryhmä värikkäitä ihmishahmoja, joilla on kannettavia tietokoneita ja muuta tavaraa.
Freecreativen Osaajakauppa auttaa myös sosiaalisen median markkinoinnin tarpeisiin.

Sosiaalisen median markkinointi kuntoon Freecreativen Osaajakaupan avulla.

Freecreativen Osaajakauppa on verkkokauppa, josta voit tilata ammattilaisen valmiiksi määriteltyihin kokonaisuuksiin. Tavoitteenamme on tehdä luovan osaajan löytämisestä mahdollisimman helppoa. Jokaisella yrityksellä on käyttöä osaajalle, jonka ammattitaitoon voi luottaa ensimetreistä alkaen.

Lue lisää Osaajakaupan tarinasta.

Sosiaalisen median markkinointi löytyy luonnollisesti myös Osaajakaupasta. Aloituspaketissa suunnitellaan toimenpiteet, jotka tukevat sinun yrityksesi liiketoiminnan kehitystä. Tämän jälkeen voit hyödyntää validoituja osaajiamme, jotka on meidän toimestamme varmistettu oman osaamisalueensa ammattilaisiksi. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että freelancerilla on oltava vähintään kolmen vuoden kokemus esimerkiksi somemarkkinoinnista. Kaikki Osaajakauppamme freelancerit ovat myös työskennelleet asiakasprojekteissamme ja saaneet sieltä positiivista palautetta.

Sinulla on siis tavoite ja meillä tekijät. Toteutetaan tavoitteesi yhteisvoimin. Hyödynnetään somen voima ja nostetaan yrityksesi näkyvyys sekä myynti uudelle tasolle sosiaalisen median markkinoinnin avulla.

Tervetuloa Freecreativen Osaajakauppaan!

ps. Löydät Osaajakaupasta apua myös nopeisiin projekteihin tai lyhytaikaiseen tarpeeseen!