Kuvituskuva kahdesta värikkäästä henkilöhahmosta vihreällä taustalla.

Markkinoinnin automaatio pitää asiakaskunnan lämpöisenä

Kaikki automaatio yleensä helpottaa meitä jokapäiväisessä arjessa. Jos jotain voi tehdä automaattisesti, se vapauttaa aikaamme muuhun tekemiseen. Tämä puolestaan tehostaa kaikkea toimintaa. Myynnissä ja markkinoinnissa on elintärkeää pysyä asiakkaan mielessä, positiivisesti. Ihmisten aika on rajallista ja tapaamisia ei ole järkevää pitää liian usein. Asiakkaasi ei saa kuitenkaan unohtaa sinun yritystäsi. Niinpä myös markkinoinnin automaatio on aihe, jota ei sovi unohtaa.

Markkinoinnin automaatio on tehokas keino pitää sinut asiakkaidesi mielessä tapaamisten tai puheluiden jälkeen. Sen avulla asiakkaasi muistaa sinut vielä kuukausien kuluttua edellisestä kokouksesta. Markkinoinnin automaatio pitää siis asiakaskuntasi lämpöisenä.

Mitä markkinointiautomaatio tarkoittaa?

Asiakas on kuningas.

Tämä lause on monille meistä tuttu. Nykymaailmassa se tarkoittaa sitä, että suurin osa asiakkaista ei istu odottaen, että satunnainen myyjä on juuri oikeaan aikaan heihin yhteydessä. Asiakas tutkii kiinnostuksen kohteita netissä ja sosiaalisen median ihmeellisessä maailmassa. Näin ollen asiakas itse määrittelee ostopolkunsa ja sen eri vaiheiden etenemisen. Niinpä onkin tärkeää, että aktiivisen asiakkaan lähellä ollaan aktiivisesti esillä.

Markkinoinnin automaation avulla saadaan kasvatettua liidimääriä, liikennemääriä sekä tietysti euromääriä edellä mainittujen asioiden vuoksi. Kaikki perustuu dataan ja ajoitukseen. Taustalla on luonnollisesti oltava laadukkaat järjestelmät, mutta myös ammattitaitoiset osaajat.

Markkinoinnin automaatio voi olla erittäin laaja kokonaisuus. Yksinkertaisimmillaan se on kuitenkin esimerkiksi dataa siitä, kuinka moni asiakas on klikannut auki automaattisesti lähettämäsi uutiskirjeen. Tai kuinka usein asiakkaasi on vieraillut verkkosivuillasi. Tämä informaatio on kullanarvoista myynnille ja niinpä puhutaankin usein lämpimistä liideistä, eli asiakkaista, jotka ovat osoittaneet aktiivisuutensa ja kiinnostuksensa sinun tuotteillesi tai palveluillesi.

Freecreative Osaajakauppa

Markkinoinnin automaatio kuntoon Freecreativen Osaajakaupan avulla

Freecreativen Osaajakauppa on moderni verkkokauppa, josta voit tilata ammattilaisen valmiiksi määriteltyihin kokonaisuuksiin. Tavoitteenamme on tehdä luovan osaajan löytämisestä mahdollisimman helppoa, helpompaa kuin missään muualla. Osaajatarpeet vaihtelevat nykyään paljon ja niinpä freelancereiden hyödyntäminen kasvutavoitteissa on järkevää.

Markkinoinnin automaatio löytyy luonnollisesti myös Osaajakaupasta, monen muun kokonaisuuden lisäksi. Markkinointiautomaation aloituspaketissa suunnitellaan oleelliset toimenpiteet, jotka tukevat sinun yrityksesi liiketoiminnan tavoitteita. Tämän jälkeen voit hyödyntää validoituja osaajiamme, jotka on meidän toimestamme varmistettu oman osaamisalueensa ammattilaisiksi. Tämä tarkoittaa käytännössä vähintään kolmen vuoden kokemusta. Kaikki Osaajakauppamme freelancerit ovat myös työskennelleet asiakasprojekteissamme ja saaneet sieltä positiivista palautetta.

Sinulla on siis tavoite ja meillä tekijät. Toteutetaan tavoitteesi yhteisvoimin. Hyödynnetään modernin teknologian voima ja nostetaan yrityksesi liiketoiminta seuraavalle tasolle markkinoinnin automaation avulla. Voimme hyödyntää suosittuja järjestelmiä, kuten Mailchimpiä tai Hubspotia.

Markkinoinnin automaation erinomainen kaveri on osaava sisällöntuotanto ja copywriting. Kaikissa näissä osa-alueissa Freecreativen Osaajakauppa auttaa varmasti.

Tutustu myös asiakasreferenssiimme, jossa markkinoinnin automaatio on ollut oleellisessa roolissa.

Tervetuloa Freecreativen Osaajakauppaan!