Tunnistatko työnantajakuvasi ja työnantajabrändisi identiteetin – tunnistavatko työntekijäsi itsensä siitä?

Tunnistatko työnantajakuvasi ja työnantajabrändisi identiteetin – tunnistavatko työntekijäsi itsensä siitä?

Työnantajakuvan yksi keskeisempiä elementtejä on organisaation tarina. Minkä sävyinen on teidän organisaationne punainen lanka? Tulevatko juuri teidän omat arvonne, kulttuurinne ja toimintatapanne tutuiksi yhtenäisenä tarinana, ja värittävätkö työntekijänne kanavissaan samaa kuvaa, jonka olette strategiassanne määritelleet? Työnantajakuva on käsitys, joka ihmisille muodostuu organisaatiosta työnantajana ja se muodostuu joka tapauksessa, halusi niin tai ei. Hyvin jäsennelty työnantajakuva vaatii pitkäjänteistä työtä, mutta…

Panosta vastuullisuusviestintään asiantuntijan avulla, jätä AI tekemään assarin hommat

Panosta vastuullisuusviestintään asiantuntijan avulla, jätä AI tekemään assarin hommat

Vastuullisuus ei ole enää vain trendi, vaan se on tullut pysyväksi osaksi yritysmaailmaa. EU:n lainsäädännön tiukentuminen ja yhteiskunnan kasvava paine ovat tehneet vastuullisuudesta pakollisen askeleen yritysten strategisessa suunnittelussa. Mutta miten voit varmistaa, että yrityksesi vastuullisuustekoja ei pelkästään tehdä, vaan ne myös viestitään tehokkaasti ja vaikuttavasti? Vastuullisuusviestintä on avainasemassa, ja sen merkitys kasvaa edelleen. Yritysten on…

Visuaalinen markkinointi – kohti vahvempaa brändi-ilmettä

Visuaalinen markkinointi – kohti vahvempaa brändi-ilmettä

Visuaalinen markkinointi on oleellisen tärkeä osa yrityksesi markkinointia. Visuaalisuudella on tärkeä polku tunteisiimme, sillä monet meistä tekevät tunnepohjaisia päätöksiä kuvien tai värien pohjalta. Visuaalinen markkinointi yhdistetään usein myös laatuun. Jos yrityksellä on laadukas graafinen ilme, monet asiakkaat pitävät tätä indikaattorina myös luotettavuudesta. Kilpailu yritysten välillä on niin kovaa, että sinun yrityksen ei kannata antaa tasoitusta…

Markkinoinnin automaatio pitää asiakaskunnan lämpöisenä

Markkinoinnin automaatio pitää asiakaskunnan lämpöisenä

Kaikki automaatio yleensä helpottaa meitä jokapäiväisessä arjessa. Jos jotain voi tehdä automaattisesti, se vapauttaa aikaamme muuhun tekemiseen. Tämä puolestaan tehostaa kaikkea toimintaa. Myynnissä ja markkinoinnissa on elintärkeää pysyä asiakkaan mielessä, positiivisesti. Ihmisten aika on rajallista ja tapaamisia ei ole järkevää pitää liian usein. Asiakkaasi ei saa kuitenkaan unohtaa sinun yritystäsi. Niinpä myös markkinoinnin automaatio on…

Yleisimmät freelancereiden kysymykset

Yleisimmät freelancereiden kysymykset

Olemme keränneet tähän artikkeliin meille yleisimmin esitettyjä kysymyksiä. Nämä freelancereiden kysymykset ovat varmasti monien mielessä ja niinpä vastauksista on toivottavasti sinullekin apua. Tulemme päivittämään artikkelia matkan varrella ja tavoite onkin, että tämä artikkeli antaisi aina sinulle freelancerina vastaukset helposti ja nopeasti. Q: Kenelle Freecreative on suunniteltu?A: Freecreative on suunniteltu markkinoinnin, viestinnän ja digimarkkinoinnin ammattilaisille. Erityisesti…

Älä unohda tekstejä myynnissä – Copywriter auttaa kasvussa

Älä unohda tekstejä myynnissä – Copywriter auttaa kasvussa

Elämme tällä hetkellä varsinaisessa sisältöviidakossa. Kanavia on lukuisia ja tekstit sekä kuvat tuntuvat vilisevän silmissämme. Miten ihmiset sitten tekevät päätöksiä siitä, mihin sisältöön he käyttävät aikaansa? Tekstin voima on edelleen vahva ja vain taitava copywriter osaa valjastaa tuon voiman yrityksesi hyödyksi. Tunne on ohjaava tekijä. Tartumme siihen sisältöön, joka puhuttelee meitä. Siihen sisältöön, joka tuntuu…

Freecreativen freelancer-osaajat laajasti asiakkaamme kasvun tukena

Freecreativen freelancer-osaajat laajasti asiakkaamme kasvun tukena

Tärkeä asiakkaamme sai ensikosketuksen Freecreativeen noin vuosi sitten, kun uutta palvelua markkinoitiin Linkedinissä. Asiakkaamme huomasi, että nopeaa ja ketterää freelancer-osaamista tarjoava Freecreative saattaisi hyvinkin olla vastaus heidän monipuolisiin ja varsin akuutteihin tarpeisiin markkinoinnin ja viestinnän saralla. Muutaman tarkentavan palaverin jälkeen yhteistyö saatiin nopeasti käyntiin, kun ensimmäinen freelancer liittyi mukaan asiakkaamme tiimiin. Yhteistyö on sujunut alusta…

Sosiaalisen median markkinointi tavoittaa asiakkaat tehokkaasti.

Sosiaalisen median markkinointi tavoittaa asiakkaat tehokkaasti.

Sosiaalisen median markkinointi on erittäin vahvasti mukana arjessamme. Monet meistä kuluttavat sosiaalisessa mediassa useita tunteja päivässä ja niinpä onkin selvää, että markkinointi toimii somessa erittäin hyvin. On myös hyvä muistaa, että useat yrityspäättäjät käyttävät sosiaalista mediaa yksilöllisinä kuluttajina, joten somemarkkinointi tavoittaa laajasti niin b2c- kuin b2b-kohderyhmän. Tänä päivänä sosiaalinen media päihittää tavoitettavuudessaan usein perinteisemmät mediat,…

Katso, kuinka Osaajakaupan visuaalinen ilme rakentui!

Katso, kuinka Osaajakaupan visuaalinen ilme rakentui!

Freecreative lanseerasi uuden Osaajakaupan toukokuussa. Osaajakauppa on helpoin ja laadukkain paikka löytää luova markkinoinnin tekijä oman yrityksen monipuolisiin tarpeisiin. Lanseerauksen yhteydessä haluttiin luoda Osaajakaupalle uusi visuaalinen ilme, ja tässä saimme luonnollisesti apua omasta yhteisöstämme, kun supertaitava freelancer Janni Valkealahti otti homma haltuun. Janni tuo kuvituksissa upeasti esille iloista tekemisen meininkiä korostaen helppoutta sekä osaajien monipuolisuutta….

Ota Somemarkkinointi haltuun oikean osaajan avulla

Ota Somemarkkinointi haltuun oikean osaajan avulla

Freecreative on yhteisö, jossa markkinoiden parhaat freelancerit ja mielenkiintoisimmat projektit löytävät toisensa. Hetki sitten avatun Osaajakaupan avulla sen oikean freelancerin löytäminen on vielä helpompaa. Löydät Osaajakaupasta freelancereita laajoilla taidoilla ja niinpä myös somemarkkinointi käynnistyy helposti tästä osoitteesta. Yksi Freecreativen Osaajakaupan freelancereista on somemarkkinoinnin asiantuntija, tapahtumatuottaja ja luova yrittäjä Heidi Kosamo. Kosamo tuntee yritysten tuskan olla…