Kaksi henkilöä istuu portailla. Etualalla mies keltaisessa paidassa kannettava tietokone sylissään. Taustalla nuori pitkähiuksinen nainen mustassa paidassa pitelee mustaa kangaskassia, jossa lukee Freecreative.

Älä unohda tekstejä myynnissä – Copywriter auttaa kasvussa

Elämme tällä hetkellä varsinaisessa sisältöviidakossa. Kanavia on lukuisia ja tekstit sekä kuvat tuntuvat vilisevän silmissämme. Miten ihmiset sitten tekevät päätöksiä siitä, mihin sisältöön he käyttävät aikaansa? Tekstin voima on edelleen vahva ja vain taitava copywriter osaa valjastaa tuon voiman yrityksesi hyödyksi.

Tunne on ohjaava tekijä. Tartumme siihen sisältöön, joka puhuttelee meitä. Siihen sisältöön, joka tuntuu sydämessämme. Copywriting on enemmän kuin tekstin suunnittelemista ja kirjoittamista. Se on myymistä tekstin avulla ja asiakkaan ostopolun ohjaamista tehokkailla tekstisisällöillä.

Miten copywriter voi lisätä myyntiä?

Aidon ihmistä puhuttelevan ja oikein kohdistetun sisällön merkitys kasvaa joka päivä. Tuotteelle tai palvelulle tekstejä kirjoitettaessa onkin kanavoitava asiakkaan haluja ja tarpeita. Tässä copywriter astuu kuvaan.

Copywriting pohjautuu asiakkaiden ostokäyttäytymisen tuntemiseen ja sen yhdistämiseen myyvien sisältöjen kanssa. Usein sanotaan, että copywriter täyttää asiakkaan tarpeet, ohjaa heidät kohti ostopäätöstä tai ratkaisee heidän ongelmansa. Parhaimmillaan hän voi onnistua tekemään tämän kaiken kerralla. Copywriter ei siis todellakaan ole pelkkää kirjoittamista, vaan työ vaatii asiaan tutustumista ja ostopolun sisäistämistä.

Copywriterin työn tavoite määritetään ennen työn aloittamista. Copywritingissä on vain yksi tavoite ja se on saada asiakas tekemään ennalta määrätty toiminto. Tuo toiminto voi esimerkiksi olla tuotteen tai palvelun ostaminen, yhteydenotto tai sisällön lataaminen.

Osaava copywriter voi siis lisätä myyntiäsi tehokkaasti tai ohjata asiakkaitasi kohti toivomiasi toimenpiteitä. Kun myyvään sisältöön otetaan mukaan hakukoneoptimointi, viesti saadaan vietyä entistä tehokkaammin kiinnostuneiden asiakkaiden luo.

Oleellinen osa copywriterin työtä on sanoittaa myyväksi sisällöksi se arkinen puhe, jota sinun yrityksesi edustajat käyvät asiakkaidensa tai vaikkapa sisäisten sidosryhmien kanssa. Jokaisen yrityksen sisältä löytyy ne uniikit vahvuudet, jotka tuovat ostavia asiakkaita sisään. Nämä vahvuudet pitää pystyä myös sanoittamaan verkkosivuille, sähköposteihin tai sosiaaliseen mediaan.

Luonnollisesti laadukas teksti vaatii kaverikseen myös taitavaa visuaalista markkinointia.

Kuvituskuva, jossa ryhmä värikkäitä ihmishahmoja, joilla on kannettavia tietokoneita ja muuta tavaraa.
Freecreativen Osaajakauppa on täynnä luovia osaajia.

Freecreativen Osaajakauppa auttaa myös copywriting-tarpeisiin

Olemme lanseeranneet uuden uniikin palvelumme eli Freecreativen Osaajakaupan. Tavoitteenamme on tehdä luovan osaajan löytämisestä mahdollisimman helppoa. Jokaisella yrityksellä on varmasti käyttöä osaajalle, joka pystyy työskentelemään tehokkaasti itseään johtaen, kohti yrityksesi kasvua.

Osaajakauppa on ratkaisu kaikkeen tähän. Freecreativen yhteisöstä löytyy laaja verkosto osaavimpia freelancereita. Olemme keränneet yhteisöömme nimenomaan kokeneempia tekijöitä, jotka ovat valmiita hyppäämään hektiseen arkeen kohti asiakkaidemme tavoitteita. Luovat projektit vaativat äärettömän paljon monipuolista osaamista ja meiltä löytyy osaajat näihin vaatimuksiin.

Osaajakauppa on siis paikka, josta voit tilata validoidun ammattilaisen valmiiksi määriteltyihin kokonaisuuksiin. Validointi tarkoittaa sitä, että freelancereilla on vähintään kolmen vuoden kokemus omasta osaamisalueestaan. Lisäksi Osaajakaupan freelancerit ovat työskennelleet Freecreativen asiakasprojekteissa ja saaneet niissä positiivista palautetta.

Copywriting ja kirjallinen sisällöntuotanto saadaan siis helposti käynnistettyä Freecreativen Osaajakaupan kautta. Meidän lahjakkaiden kirjoittajiemme avulla saamme muutoksen näkyväksi halutussa aikataulussa ja päivitetyt materiaalit tukemaan työtäsi sisäisesti ja ulkoisesti.

Käännetään siis tekstin voima hyödyksi ja myydään enemmän tekstien avulla!

Tervetuloa Freecreativen Osaajakauppaan!

Freecreative on osa Barona-konsernia. Tutustu Freecreativen tarinaan blogistamme.