Kuvituskuva kahdesta värikkäästä henkilöhahmosta vihreällä taustalla.

Digimarkkinointi on polku asiakkaiden mieleen

Tämän päivän asiakas on verkossa. Oli tuote tai palvelu mikä tahansa, ostopolku alkaa ja usein myös päättyy verkossa. Joitain vuosia sitten saatettiin ajatella, että tiettyä tuotetta ei voi ostaa verkon kautta, mutta totuus on nykyään toinen. Ihmiset ostavat verkkokaupoista ruokaa, autoja, asuntoja ja lomamatkoja, joten digitaaliset alustat ovat täysin luonteva paikka ostaa hyödykkeitä ja palveluita.

Niinpä yritysten on oltava digitaalisesti esillä. Ainakin niiden yritysten, joita kiinnostaa myyntinsä kehittäminen. Asiakkaat eivät enää erikseen mene digitaalisille alustoille, he ovat siellä. He elävät arkeaan digitaalisessa maailmassa ja siksi myös moderni markkinointi tapahtuu digitaalisesti.

Mitä on digitaalinen markkinointi?

Digimarkkinointi on yrityksen markkinoinnin osa-alue, joka kattaa kaiken digitaalisilla alustoilla tapahtuvan markkinoinnin. Se on tapa muodostaa yhteys potentiaalisiin asiakkaisiin valituissa kanavissa.

Digitaalinen markkinointi on laaja kokonaisuus. Systemaattisella tekemisellä saavutetaan yleensä parhaita tuloksia. Hakukoneoptimointi (SEO), sosiaalinen media, uutiskirje, verkkosivut ja sisällöntuotanto ovat kaikki osa digimarkkinointia. Huolellisella suunnittelulla ja säännöllisillä aktiviteeteilla tavoitetaan asiakas digitaalisesti juuri oikealla hetkellä eli ostohousut jalassa. Luonnollisesti tehokkaalla digimarkkinoinnilla voidaan auttaa asiakasta jopa pukemaan kyseiset housut jalkaan.

Digimarkkinointi on yksinkertaisesti tarinan kerrontaa digitaalisissa kanavissa. Digitaalisella markkinoinnilla tuodaan yrityksesi tuotteita, palveluita tai tarinaa lähemmäksi asiakasta. Oikeanlaisella tekemisellä sekä tavoitetaan asiakkaat että myös sitoutetaan heidät niissä kanavissa, joita he luontevasti arjessaan käyttävät.

Digitaalinen markkinointi on myös liikejohdon mieleen siitä syystä, että sen toimivuutta on helppo mitata ja seurata.

Freecreative
Digimarkkinointi käynnistyy helposti Freecreativen Osaajakaupan kautta.

Digimarkkinointi – käynnistä tärkeät toimenpiteet Osaajakaupan kautta

Olemme lanseeranneet uuden palvelumme eli Freecreativen Osaajakaupan. Tavoitteenamme on tehdä luovan osaajan löytämisestä mahdollisimman helppoa. Jokaisella yrityksellä on varmasti käyttöä osaajalle, jonka ammattitaitoon voi luottaa ensimetreistä alkaen.

Osaajakauppa on ratkaisu kaikkeen tähän. Meillä on valmiina valtava verkosto toinen toistaan osaavampia freelancereita. Olemme keränneet yhteisöömme nimenomaan kokeneempia tekijöitä, jotka ovat valmiita hyppäämään hektiseen arkeen tekemään sitä, minkä he osaavat parhaiten. Luovat projektit vaativat äärettömän paljon monipuolista osaamista ja meiltä löytyy osaajat näihin vaatimuksiin.

Osaajakauppa on siis paikka, josta voit tilata validoidun ammattilaisen valmiiksi määriteltyihin kokonaisuuksiin. Validointi tarkoittaa Osaajakaupan tapauksessa sitä, että freelancereilla on vähintään kolmen vuoden kokemus omasta osaamisalueestaan. Lisäksi Osaajakaupan freelancerit ovat työskennelleet Freecreativen asiakasprojekteissa ja saaneet niissä positiivista palautetta.

Digimarkkinointi saadaan käynnistettyä aloituspaketilla, jonka jälkeen on helppo jatkaa säännöllistä työtä kyseisen osa-alueen parissa. Luonnollisesti tarpeet voivat muuttua matkan varrella, mutta kun teet yhteistyötä kanssamme, voit luottaa siihen, että osaamista meiltä löytyy ihan joka tilanteeseen. Osaajakaupasta löydät myös suoraan kokeneen digimarkkinoinnin ammattilaisen, mikäli sinulla on jo selkeä digitaalisen markkinoinnin strategia valmiina.

Alussa on kuitenkin tärkeää varmistaa tarkat kohderyhmät ja muut yhteiset tavoitteet, jotta ne saavutetaan tekemällä oikeita aktiviteetteja oikeissa kanavissa. Kohderyhmä voi olla hyvinkin laaja. Digimarkkinointi on joka tapauksessa tehokas keino tavoittaa juuri oikeat ostajat tai ostajaryhmät, sillä mainonnan kohdentaminen on helppoa.

Aloitetaan yrityksesi kasvu Freecreativen Osaajakaupan kautta.